MÄNGUD
UUDISED
EILE
TÄNA
HOMME

Logi sisse

Sotsiaalmeedia kontoga portaali sisenemiseks pead sisestama õige salasõna ja kasutajanime ning nõustuma oma andmete jagamisega Soccernetiga.

Soccerneti kontoga portaali sisenemiseks logi eelnevalt foorumisse sisse ning seejärel kliki portaalis Soccerneti sisselogimisikoonil.

Olles foorumi mobiilivaates, saab portaali tagasi, kerides lehe lõppu ning klikkides "Portaal".

INTERVJUU
Link kopeeritud

Filmi "Kastist väljas" režissöör: film tuli plaanitust kardinaalselt teistsugune

Link kopeeritud
Kristjan Remmelkoor pilt
Kristjan Remmelkoor
Kristjan Remmelkoor pilt
Kristjan Remmelkoor

Konstantin Vassiljev. Foto: Jana Pipar

Konstantin Vassiljevit ehk Kostjat portreteeriva dokumentaalfilmi "Kastist väljas" režissöör Madis Reimund rääkis intervjuus Soccernet.ee-le filmitegemise ideest ja protsessist ning ettetulnud takistustest.

Millal täpselt seda filmi tegema hakkasite?
Kui alustada täiesti algusest, siis idee hakkas idanema juba 2011. aastal, mil tekkis mõte teha film lihtsalt Eesti jalgpallikoondisest. Tänutundest selle vastu, mis koondis tookord tegi. Aga kui Eesti ei saanud EM-ile, siis vajus see kuidagi ära.

Uuesti kerkis see esile 2017. aasta septembris või oktoobris, kui tuli portreefilmide konkurss. Seal sai esitatud idee teha film Kostjast. Õnneks saime rohelise tule nii Kostjalt kui ka žüriilt. Siis hakkasime planeerima. Esimene võtteperiood oli Poolas 2018. aasta aprilli alguses ja viimane võte oli 2019. aasta juulis. Montaaž käis muidugi paralleelselt kogu aeg.

Kas tulemus tuli umbes selline, nagu planeerisid?
See on levinud lause, aga dokk on su peas ja meeltes kogu aeg muutumises. Dokumentaalfilmi puhul sa paned küll stseenid kirja, aga sa ei saa kunagi seda, mida tahad. Vahepeal oli meil filmiliselt suurem mõõn - tundus, et sellest ei tule midagi. Aga siis tuli Poolas mingi loogiline konflikt ja lugu hakkas arenema. Ausalt öeldes oli alguses peas kardinaalselt teistsugune film kui see, mis lõpuks tuli.

Alguses Sa mõtlesid vist rohkem integratsiooniteemat käsitleda?
Rohkem integratsiooni, jah, ja tahtsin rohkem dokumentalistikat. Integratsioon on samas väga libe tee, kus olla. Arvan, et praegu sai väga maitsekalt doseeritud ja läks lõppkokkuvõttes hästi.

Kui palju musta materjali kokku tuli?
Musta materjali tuli kokku 33 tundi. Kuna film kestis 59 minutit, siis oli palju sõelumist.

Kas filmi pikemaks ei saanud teha, näiteks 1,5-tunniseks?
Uurisime seda ka. Kuna portreefilmide formaat oli ette antud, siis oli piirang 59 minutit ja selle filmi puhul ei oleks kahjuks saanud aega ületada. Oleks saanud teha eraldi kinovariandi, aga esiteks tuli see info liiga hilja ja teiseks polnud selle jaoks enam eelarvet.

Kas peale Gliwice Piasti peatreeneri Waldemar Fornaliku saite kõik ülejäänud inimesed, keda soovisite, filmi rääkima?
Fornalikuga tahtsime tõepoolest hirmsasti rääkida, aga ei saanud. Muidu saime küll kõik, keda planeerisime, keegi ära ei öelnud. Vahepeal mõtlesime ka Kostja õde kasutada, aga kuna ta elab Londonis, siis jäi see soiku.

Aga kuidas Fornalikuga lugu oli, kas saite ta üldse kätte ja mis ta vastas?
Kui me läksime esimest korda Poola, siis oli kõik veel nii-öelda hästi. Kostja küll mängida ei saanud, aga ta ei olnud veel kuuendas liigas. Siis me avaldasime korduvalt klubi kaudu soovi. Meile lubati alati "järgmisel päeval" või "pärast järgmist mängu", aga lõpuks päev enne ärasõitu öeldi, et seekord ikkagi ei jõua, teeme järgmine kord.

Suvel asjad muutusid ja siis polnud enam intervjuu tegemisest haisugi, meil soovitati mitte Poola tulla. Ma ei tea, kas see on juhus või mitte, aga kui läksime tookord kuuendat liigat filmima, siis mängueelsel päeval selgus, et Kostjat ei pandagi mängu. Tehti kõik selleks, et me ei saaks seda filmiepisoodi teha. Lõpus oli väga range kontroll ja taheti, et näitaksime filmitud materjali ette.

Mitu korda kokku Poolas käisite?
Käisime kaks korda.

Kas Poola kuuendast liigast kaadreid absurdsematelt väljakutelt ei saanud?
Filmis oli jah Piasti duubelmeeskonna koduväljak. Absurdsemate puhul ei saanud aegu klappima. Kui tahtsime uuesti Poola minna, siis oli Kostjal vist juba mingi pisitrauma ja ta ei saanud enam üldse mängu, ning duubelmeeskonna hooaeg lõppes vara. Siis polnud meil enam mõtet minna lihtsalt väljakut filmima. Muidu oli tahtmine küll Kostjat kuuendas liigas platsi peal näha, aga ei saanud.

Kui palju Kostja arvamust avaldas, et midagi filmist välja võtta või sisse panna?
Kui ma talle kaks aastat tagasi esimest korda helistasin, siis ta küsis, et mis teemal ja milline see film oleks. Ma ei tea, kas ta oli kursis sellise dokumentalistikaga, jälgiva kaameraga.

Ma ei mäleta, kas ta filmimisele kunagi kätt ette pani. Mingitel hetkedel ta võib-olla ütles, et ärge täna tulge, aga üldiselt filmimisega tal probleeme polnud. Lõpus filmirida vaadates tuli temalt paar minimaalset kommentaari, et mille võiks välja jätta.

Doki puhul on alati peategelasel väga raske ennast kõrvalt vaadata. Peategelane tahab välja võtta mingeid asju, mis talle endale tundub halb või ebameeldiv, kuigi tuleks loo seisukohast tegelikult kasuks.

Filmi "Kastist väljas" treiler:

SEOTUD LOOD

SEOTUD LOOD

TREILER: dokumentaalfilm Konstantin Vassiljevist varsti kinodes
MUU

TREILER: dokumentaalfilm Konstantin Vassiljevist varsti kinodes

Müüki tulid Vassiljevi dokumentaalfilmi pääsmed
MUU

Müüki tulid Vassiljevi dokumentaalfilmi pääsmed

Vassiljev oma dokumentaalfilmist: ennast on imelik vaadata, aga lõpptulemus on okei
MUU

Vassiljev oma dokumentaalfilmist: ennast on imelik vaadata, aga lõpptulemus on okei

Hispaania on Euroopa parim
Mis jääb meelde?
Ühe õnn, teise ebaõnn
Rekordid said löödud!
Vaatamist ja mõtlemist
Tasub vaadata
EM-PÄEVIK

EM-päevikus avaldavad Soccernet.ee ajakirjanikud turniiri käigus pähe torganud mõtteid.

RISTNURK