MÄNGUD
UUDISED
EILE
TÄNA
HOMME

Logi sisse

Sotsiaalmeedia kontoga portaali sisenemiseks pead sisestama õige salasõna ja kasutajanime ning nõustuma oma andmete jagamisega Soccernetiga.

Soccerneti kontoga portaali sisenemiseks logi eelnevalt foorumisse sisse ning seejärel kliki portaalis Soccerneti sisselogimisikoonil.

Olles foorumi mobiilivaates, saab portaali tagasi, kerides lehe lõppu ning klikkides "Portaal".

EM-PÄEVIK
1 Link kopeeritud

Rasmus Voolaid | Joogid sulle, raha mulle

1 Link kopeeritud
Rasmus Voolaid pilt
Rasmus Voolaid
Rasmus Voolaid pilt
Rasmus Voolaid

Ronaldo ees oli pressikonverentsil vaid veepudel. Foto: Scanpix / Handout via REUTERS

Ei teagi, kas sel EM-il on Cristiano Ronaldoga seoses räägitud rohkem jalgpallist või saagast ühe teatud miljardifirma toodetava joogi osas. Ronaldo mõte oli üllas, aga vaevalt ta selliste tagajärgedega tegu planeeris.

Ronaldo on ilmselt üks maailma tervislikumaid inimesi või siis vähemalt jalgpallureid. Kuuldavasti kuulub härra päevaplaani mitu treeningut, kuus toidukorda ja viis uinakut. Ka tema pole perfektne ja on tunnistanud, et vahepeal sööb ta pojaga pitsat, aga seda ikka pigem harva. Seega pole üllatus, et ta eelistab Coca-Colale vett. Ometi tekitas Ronaldo käitumine pressikonverentsil, kus ta kaks Coca-Cola pudelit laualt eemaldas, tormi veeklaasis. Panite tähele? Just nimelt VEEklaasis.

Ajastul, kus sellised sündmused jõuavad minutitega sotsiaalmeediasse, ei kulunud kaua, kuni tegudel olid ka reaalsed tagajärjed. The Guardiani sõnul kukkus Coca-Cola aktsia otseselt Ronaldo tembu tagajärjel 1,6 protsenti ehk kogu firma väärtus langes neli miljardit. Ühe ööga.

Ronaldole on järgnenud mitmed jalgpallurid, kes pressikonverentsidel seda kuidagi endale sobivalt ära proovinud kasutada. Võib vaielda, et ka näiteks Paul Pogba käitumine, kus ta eemaldas laualt Heinekeni õllepudeli, oli pigem instinktiivne, mitte turundustrikk. Ta on moslem ja seega ei joo alkoholi. Jook oli küll alkoholivaba, aga ilmselgelt seostub Heinekeni pudeli nägemisega kõigile eeskätt alkohol.

Ja siis on mitmed jalgpallurid, kelle käitumine ei mõju enam moraali lugemisena või tervislike eluviiside propageerimisega, vaid turundusena. Andri Jarmolenko keskendus pressikonverentsil juba pulli tegemisele, kui tõstis enda ette nii Coca-Cola kui ka Heinekeni pudelid.

Midagi sarnast proovis ansambel Kuldne Trio juba 80. aastate teises pooles, kui lauldi turuleti taga "Kurgid sulle, raha mulle! Sulle, mulle, mulle, sulle, sulle, mulle."

Turuleti taga kastid kurke täis
kurgimüüja laulab: Ostke kurke häid!
Kurgid sulle, raha mulle
sulle, mulle, mulle, sulle, sulle, mulle

Sama mulje jääb mõeldes neile jalgpalluritele, kes Ronaldo ja Pogba tuules purjetavad. See on rohkem tervislike eluviiside taustal iseenda promomine. Joogid sulle, raha mulle. 

Juba ongi Forbes teada andnud, et UEFA on käskinud kõigil osalevatel koondistel sponsoreid austada. Vastasel juhul võib ees oodata rahatrahv. Ehk aga tasuks neil veel täpsemalt läbi mõelda, milliseid sponsoreid enda üritustele valida? Kas Coca-Cola ja suhkrujoogid käivad spordiüritustega kokku? Näiteks McDonald's oli EM-ide toetaja alates 1992. aastast, aga tänavu enam mitte.

Hispaania on Euroopa parim
Mis jääb meelde?
Ühe õnn, teise ebaõnn
Rekordid said löödud!
Vaatamist ja mõtlemist
Tasub vaadata
EM-PÄEVIK

EM-päevikus avaldavad Soccernet.ee ajakirjanikud turniiri käigus pähe torganud mõtteid.

RISTNURK