Kommentaarid 91
Rahvaliiga juhendist:
17.2 Staadioni mänguväljaku mõõtmed peavad olema 35 x 50 meetrit kuni 90 x 120 meetrit.
kuna Eesti Spordiregistri andmetel on tegemist 25 x 60 meetrit väljakuga, siis rikuti seda punkti juhendist ka, aga pole kindel, kas info vastab 100% tõele
17.4 Väravate suurus võib olla alates 2 x 5 meetrist kuni normaalmõõtmeteni ja see peab olema vastavuses väljaku suurusega.
See on siis punkt, mille alusel Rõngu United ametliku protesti esitas, sest see pole jalgpall, kui mängida 25 x 60 meetrit platsil 1+6 meest platsil ja 2.44 x 7.32 meetriste väravatega
Mõelge nüüd reaalselt, et mängite platsil, mis on 60m pikk, siin ühest lingist vaadates 25m lai (väidetavalt 36) ja nüüd mäng toimub suurte väravatega. Nüüd minge esimest korda sellisele platsile meeskonnaga, kes seal kaheksa aastat mänginud. Iga meeskond mängib erinevalt ja ega ühe mänguga ei saa meeskond oma taktikat muuta ja antud mängus peab ainult lööma. Olen mänginud Rõngu vastu ja tean, et see meeskond söödab maast väga hästi ja liigub üsna värava alla enne peale löömist, eks see saigi saatuslikuks seal.
Lisaks kuulsin, et seal löödi Taritu poolt mitu väravat otse lahtilöögist. Seega kujutan ette kuidas Rõngu lõi värava ja juba lahtilöögist tuleb värav vastu. Tõmbab ikka moti alla.
Edu Rakverele, kui nad peaksid Taritus mängima! :D
Rahvaliiga rahvaliigaks. Kus on "fair play"? Loomulikult võitja meeskonna toetajad on igati selle poolt, et kõik on normis jne. Kuid rõhutatakse sõna "REEGLID", kas tõesti on saare peal nii lollid inimesed? Saan aru, et ükskord jõudsite nii kaugele Taritu aga jäägem ikka inimesteks. Küll see protest saab oma otsuse. See spekuleerimine ja üksteise laim on lapsik, Teil seal Saaremaal võibolla on see kombeks. Teada fakt on see, et platsi ja väravate suhe ei olnud õige, seega jääb üle ainult otsust oodata, seniks aga suhteliselt mõttetu laimata nüüd Rõngut, et nad protesti esitasid. Igalühel on õigus avaldada oma arvamust. Ühesõnaga , tondid ärge haukuge siin ja nautige elu!
Helistasin kohe peale loosi kuulmist Taritule. Teatasin, et saime nemad vastaseks. JAH Taritu esindaja ütles, et neil on suured väravavad, mille peale vastasin mõtlemata ja naljaga, et meil on hea väravavaht. Kui jõudsin loosimiselt koju, siis võtsin ühendust meeskonnaga ja ütlesin, et väga veider olukord, 6+1 ja suurte väravatega. Juhend meil läbi loetud ja teadsime kohe, et selline asi ei ole lihtsalt REEGLITE järgi lubatud. MINU JÄRGMINE KÕNE OLI JALGPALLI LIITU: Rääkisin neile ja telefoni otsas kontrolliti ning öelda, et ja see on väga ebatavaline ja me tegeleme. Lisaks saatsin meili, mis on kõik alles. Meilis kirjutasin punktist 17.4 ja lisasin , et kas saaks selle mängu teha platsil, mis vastab nõuetele. Lubati tegeleda. Lõpuks sain vastuse JALGPALLI LIIDULT, et Taritul ei ole midagi teha. Mõtlesin küll, et huvitav, Saaremaal paltse ju küll. Mis seal ikka sõidame siis kohale kui midagi teha ei ole, aga kogu aeg olime skeptilised, sest sellisel platsil on mäng täiesti teine, mida meie pole teinud.
Nüüd olen siin peale mängu paar päeva suhelnud ka vastaste esindajaga. Vastaste esindaja saatis mulle meili, kus neile on kirjutatud, et plats ei vasta nõuetele, mille peale nemad on öelnud, et kui vaja, saavad kuskil mujal platsil ka teha. Tuletan meelde, et mulle öeldi jalgpalli liidu poolt, et Taritu ei saa midagi teha!! Seega nüüd tekibki väike arusaamatus. Taritu oli asjaga nõus, aga jalgpalli liit , kes need reeglid tegi, pigem toetas reeglite rikkumist, kuigi meeskond oli nõus kõike õigesti tegema. Seega see meil muutis kogu olukorda ka meie jaoks. Rõngu United tahabki lihtsalt korduskohtumist, sest muidu jääbki see asi lahendamata. Taritu on hea meeskond ja ma usun, et neil ei ole ka raske ennast tõestada ja asjale punkti panna. Ja need anonüümsed sõnade loopijad: Kui te ei tea olukorrast midagi, siis milleks oma arvamust avaldada, uurige asja kohta rohkem ;) Fakt on see, et reeglites on täpne punkt selle kohta ja seda on rikutud. Milleks need reeglid siis, toome kõik meistriliiga mängijad platsile, loodame, et pigistatakse silm kinni.
Kes siin väidavad, et "c'mon, see ju Rahvaliiga" jms, siis tekib küsimus, et miks sel hooajal päris usinalt tehnilisi kaotuseid jagati, puhtalt seetõttu, et mõned mängijad polnud üles antud? See oli reegel ja selle vastu eksiti - karistuseks +:-.
Täpselt samamoodi on reglemendis kirjas nõuded väljaku ja väravate kohta. Kes selle vastu eksib, peaks järgnema karistus.
Või teeme nii, et üks reegel on tähtsam kui teine? Mis point siis reglemendil üldse on?
Tegemist on rahvaliigaga, aga reeglid on ikka reeglid ja milleks siis üldse mängida, kui reegleid ei järgita.
Täpselt, paljud meeskonnad said karistuseks +:-, aga meie ei nõua sellist karistust. Sest tegelikult me teame, et Taritu pakkus teist võimalust. Hämmingut tekitabki see, et liidu poolt lubati teadlikult reegleid rikkuda. Rõngu United tahabki korduskohtumist neutraalsel platsil. Ja kui Taritu ongi parem, siis suur kummardus nende ees ja edu finaalis.
Reeglid on paika pandud ja täpselt, nad kõik sama tähtsad, milleks siis üldse neid teha. Mainin ära, et tugevamad rahvaliiga meeskonnad võidavad isegi teise liiga meeskond.
Rõngu United võitis 2015. aastal Eesti väikeses karikas avaringis võõrsil Kuusalu JK Rada, kes mängis sellel hetkel II liigas. Kõik info ja jalgpalli liidu kodulehel. Seega ma kahtlen, et tegemist nõrga meeskonnaga.
Mille muu peale siis me orienteeritud peaksime olema huvitav!? Ja meil polnud vaja otsida midagi meeletult, mul seadused/juhendid Sina-sõbrad ja ammu läbi loetud ja iga punkt sealt teada, et siis vahet pole, et juhendi konkreetseid punkte rikuti, et võimalused on ju võrdsed, kui üks meeskond on sellel platsil 8 hooaega mänginud/harjutanud ja teine mängib esimest korda elus seal platsil + sõidab selle mängu jaoks üle 300 km autoga + praamisõit. Me oleme harjunud mängima 1+6 mängu 2 x 5 m väravatega, nagu kaine mõistus ütleb, et on loogiline. Me mängime enda kodus ka 1+6 mängu 2 x 5 m väravatega ja me pole kodus kaotanud ega viigistanud ühtegi mängu ei alagrupis ega play-offis viimased 2 hooaega. Ja me oleme 11 vs 11 mänginud 2.44 x 7.32 m väravatega ja lükanud II liiga satsi Väikses karikas kotti ... et milles probleem. Me tahame kordusmängu normaalse platsi ja väravate proportsiooniga väljakul, kus saab näha, kumb see kõvem sats tegelikult on, me ei taha et me saaksime selle 9:6 kaotuse tühistamisega finaali, me tahame uut mängu VÕRDSETE tingimustega ja juhendi reeglitele vastava platsiga, või tahad öelda et kui juhendi punkti on rikutud, et siis on VÕRDSED võimalused mõlemale? :D ... ja ütle palun kui Sa nii teadjamees oled, et 2016.a Rahvaliiga A-tasandi play-offis me kaotasime 1/4-finaalis võõrsil FK Odratakkel'ile penaltidega, kes põhimõtteliselt parksi terve mängu bussi värava ees, ja me ei suutnud lihtsalt lahti murda seda väravat too mäng. Kas me halasime pärast mängu? EI halanud, me võtsime kaotuse vastu nagu mehed, et ärge tulge palun lahmima siin, kui Te mitte midagi asjast ei tea.
Usun, et saarlased ei oleks nõus mängima 11v11 suurel väljakul kui kasutada oleks vaid jäähoki väravaid (samas ju võrdsed võimalused).
Igatahes kokkuvõtteks-
Kui Tartitule jääb nende tulemus poolfinaalist, siis leidke palun võimalus mängida finaal sellistel tingimustel, mis vastavad reglemendile (isegi kui liitu see RL ei huvita).
Valdis Viira
Rakvere Wiswald
PS! Ei oota kommentaarile kommentaare.
Hinga nüüd sügavalt sisse ja loe "Rõngu esindaja" pikk kommentaar läbi, ja loe põhjalikult, sest Sa osad asjaolud oled ära unustanud oma kommentaaris mainida. Otseloomulikult oleks me soovinud mängu mujale staadionile viia, aga proovi, ehk leiad sellest pikast kommentaarist selle IVA üles, kui suudad keskenduda nii kaua, et see läbi lugeda ... tänapäeval ikka klikiajastu, et ei süveneta asjadesse väga.
See postitus hakkab nii: "Kommentaarid lähevad päris inetuks juba. Nii julgete sõnadega mehed võiksid seda mitte anonüümselt teha. Igastahes öeldakse, et me valetajad. Räägin täpselt kuidas oli olukord neile kes ei tea.
Helistasin kohe peale loosi kuulmist Taritule. Teatasin, et saime nemad vastaseks. JAH Taritu esindaja ütles, et neil on suured väravavad, mille peale vastasin ..."
Sa oled mingi umbe vend v? Mängid kusagil Inglismaa kõrgliigas vms? Minu arust on Eesti jalgpall kõik paras naljanumber! Mõttetu raha raiskamine, andke parem see raha lastele, kes seda vajavad , mitte idiootidele , kes 15 aastat treenivad , teenivad elatist sellega kuskil eesti kõrgliigas mängivas klubis? What the fuck?? Perse te jalgpallurid olete ikka idioodid!!! Rõngu United- il on igasugune õigus kordusmängule õigel väljakul. Olge vait heiterid! Ilmselt kes siin märatsevad on täielikud retarded inimesed!
Kivid kotti ja uuel mängul näeme. Pasunapoiss jätke koju, palun!
Ei ole kumbagi meeskonnaga seotud, lihtsalt see kõvatamine/haukumine ajas kommenteerima(üks ei oska kaotada, teine ei tunnista oma mitmehooajalist viga). Tehke see korduskohtumine normaalsel väljakul ja asi ants
Ja mulje jääb ,et rõngu võiks ka väravavahi kaasa vötta v vähemalt kellegi kes pikem kui meeter väravasse panna :)
http://jalgpall.ee/ejl/staadionid/383
Keegi ei protesteerinudki väljaku suuruse üle, see on punkt 17.2, protest esitati 17.4 järgi.
Ja viimases uudises sellel teemal ehk ülevaates on Taritu enda sõnutsi veel kolmandad andmed: "Koduplatsi mõõtmeteks on neil endi sõnul 39 meetrit laiust, 58 meetrit pikkust." Ja nagu ma alguses ütlesin, et "kuna Eesti Spordiregistri andmetel on tegemist 25 x 60 meetrit väljakuga, siis rikuti seda punkti juhendist ka, aga pole kindel, kas info vastab 100% tõele" ... selle üle keegi ei protesteerinudki.
Kui Rõngu tõesti saab võimaluse, et näidata kuidas õigel väljakul palli taltsutakse, siis hoidke alt, saarlastest jutumehed!☺
"30" ja muud loomad- loodan, et peate just TEIE sõitma kordusmängule. Ehk saate reisi ajal aru, et Saaremaal ei kehti omad reeglid ja standart-mõõtudes väljaku kasutamine on kohustuslik k õ i g i l e...:D:D
Keemik ma eeldan ,et sa see väravavaht jh ja ma arvan ,et taritul pole mingeid probleeme teile teist-kolmandat jne korda ära teha
Oleks võinud siis lihtsalt enne mängu öelda, et meie sellel väljakul ei mängi ja kõik.
Samas klubi esindajana võin ära öelda, et suure tõenäosusega antud protesti ei rahuldata. Miks?
Sest juhendi antud punkti rikkumise kohta ei ole lahti kirjutatud, mis on antud punkti rikkumisest tulenev(ad) karistus(ed) (nagu näiteks on see kirjas ülesandmata mängijate kohta). Kuna ka protest antud staadioni kohta on esmakordne, pääseb Taritu hoiatusega ja antud väljakul (tõenäoliselt) enam kodumänge vähemalt sellel hooajal teha ei tohi.
Saan täiesti aru Rõngu mängijate frustratsioonist ja saan seda aru ka Taritu meeste omast. Selles situatsioonis jääb EJL üle ainult peeglisse vaadata, 100€ rikkamana, muud midagi.
Kommentaatoritele, kelle jutu mõtteks on "see on ju rahvaliiga". Saage aru, et tasemevahe Eesti (ja tegelikult ka mujal maailmas) jalgpallis on nii kuradi väike. Siin viimase aasta põhjal ainuüksi on Rahvaliiga meeskondadest eelmainitud Rõngu võitnud II liiga Kuusalu JK Radat, Molycorp Silmet pääsenud Eesti Karikavõistlustel 16 parema sekka (Saali ML sats, aga siiski mängib Rahvaliigat), Puhkus Mehhikos mänginud 0:0 viiki FC Flora U19 (EL-B) võistkonnaga, Zapoos tõusnud ühe hooajaga Rahvaliigast III liigasse jnejne. Rääkimata sellest, et eelmisel hooajal mängisid ühes võistkonnas endine koondislane Alo Dupikov, praegune Nõmme Kalju ründaja Carlos Perreira ja lisaks ka endine ML mängija Andrus Mitt.
Rahvaliiga ei ole enam ammu selline nagu mõned teist võibolla ette kujutavad, tase on tegelikult (tugevamatel võistkondadel) võrdväärne III liiga keskmikutega.
Edu finalistidele!
18.1 Võistkond kannab ühtset mänguvormi.
- Hetkel meenub vähemalt kolm erinevat vormi.
18.3 Numbrid mängusärkidel võivad olla vahemikus 1-99 ja asetsevad mängusärgi
seljal.
- Üks Teie kloun mängis üldse ilma numbrita. Meenutame olukorda, kus peale kollase kaardi teenimist ütles kohtunikule oma numbriks 0. Kui see oleks nii kirja läinud võiksite oma varustuse juba ammu järgmist hooaega ootama panna.
18.4 Ühe mänguvormi särgil ja pükstel peavad olema samad numbrid.
- Millest räägime, kui osad mehed mängivad ilma numbrita.
18.5 Mängusärgi seljal olev number peab olema selgelt loetav.
- :D
saata kirjalikult pikem selgitus distsiplinaarinspektorile. Protesti sisseandja on
kohustatud protestiga seotud dokumendid saatma samaks tähtajaks ka
vastaspoolele, et vastaspool saaks koostada asjassepuutuva omapoolse
selgituse.
Miks Taritu poolele pole ühtegidokumenti saadetud?
Pole saarlane ja antud mängu pole näind aga tahaks näha kudas siuke nuttev eidekari... korduskohtumisel midagi saavutada proovib 🤦♂️🤦♂️
Siin kogu protsess kirjas ju. Rõngu esindaja hakkas sellega tegutsema kohe peale kõnet.
Jätkub: Kust sina võtad seda, et Rõngu esindaja ei saatnud kõike ka vastastele?
Samuti võib öelda, et kui sirge molliga juhendit eirata ja seetõttu protest esitatakse, siis ei ole ka juhendist mitte kinnipidajal midagi laliseda.
Loe nüüd korralikult "Juhendimees?" kommentaar läbi, ehk saad aru, et Rõngu ei vingunud mingite särkide pärast. Täpsemalt 1 särgi puudumise pärast, kuna see jäi tal Tallinna maha, kas me oleks pidanud sellele järgi sõitma? Isikul olid protokolli kantud numbriga püksid jalas ja oli särgiga sama värvi kompress-särk seljas.
to Juhendimees?:
32.1 Protesti saab esitada:
a) mänguõigust mitteomava mängija osalemisel mängus;
b) kohtuniku ilmse vea korral otsuse tegemisel vale isiku suhtes;
c) kohtunikupoolsel mängureeglite jämedal rikkumisel, mis olulisel määral mõjutas mängu lõpptulemust;
d) mõne muu erakordse sündmuse korral, mis olulisel määral mõjutas mängu lõpptulemust.
Meie esitamasime enda protesti 32.1 d) järgi, kuna 17.4 vastab täpselt sellele kirjeldusele. Teie palun väga esitage 4 eraldi protesti 18.1, 18.3, 18.4 ja 18.5 järgi, siis Te jääte 400€-st ilma. :D
Ja mis puudutab 32.3, siis me esitasime distsiplinaarinspektorile oma kirjaliku pikema selgituse ja Rõngu 1. esindaja kinnitas mulle, et see selgitus on ka Taritu esindajale saadetud õigeaegselt. Ja mingeid dokumente polnudki, oligi ainult meiepoolne selgitus, või tahate et me saadaks Teile Rahvaliiga juhendi, mis jalgpall.ee olemas on? See on ainus dokument, mis selle juhtumiga seotud on.
Üldiselt Teie oma "See on Rahvaliiga" ja "Staadion on enamus mängijate elukohtadest 2 km kaugusel, võiks ise peeglisse vaadata, ennem kui kedagi eitedeks kutsute. Meil käivad osad mehed kodumängudele Rõngu Tallinnast, kuna nad elavad hetkel Tallinnas, aga juured on Rõngus.
Kus on kirjas, et Rõngu esindaja ütles, et ta on asjaga nõus. Otsi üles ja loe kommentaari mille kirjutas Rõngu esindaja: JAH Taritu esindaja ütles, et neil on suured väravavad, mille peale vastasin mõtlemata ja naljaga, et meil on hea väravavaht. Kas siin on kirjas, et jah me oleme nõus. Kõne tehti kohe peale loosi, selleks, et teada anda, mitte milleski kokku leppida. Peale kõnet hakkas esindaja tegelema sellega. Siis toimusid kõned ja asja ajamised. Kogu ülejäänud protsess juba sellel lingil: http://soccernet.ee/artikkel/ulevaade-kuidas-joudis-rahvaliiga-poolfinaal-ametliku-protestini#comment
Nagu halloooo, sa raiud oma jama, aga loe mis tegelikult toimus.
Sa tõesti vist oled arengupeetusega, et seda ühte kõige esimest telefonikõne raiud siin. Loe http://soccernet.ee/artikkel/ulevaade-kuidas-joudis-rahvaliiga-poolfinaal-ametliku-protestini läbi, mis kuradi kolmandate isikute kaudu me asju kokku leppisime, me teavitasime EJL'i sellest, et Teie väljak/väravad ei vasta 17.4le ja Kalle Roos võttis TEIE ESINDAJAGA ÜLE ja Teie esindaja ütles veel, et saate uurida lähemal olevaid väljakuid, mis vastavad juhendile. Sul nagu on arusaamisega probleeme v? Kui Sa kedagi süüdistada tahad, siis süüdista EJL'i sest see on nende ja Kalle Roosi kapsaeda, oleks võinud ennem mängu selle asja korda ajada, et mujale väljakule mängu tõsta, mis juhendile vastab, aga ei, meile öeldi, et mingit võimalust pole, aga Taritu esindaja ja EJL kirjavahetus räägib veidi teist juttu. Loe palun seda ülevaadet veel kord, kui kohale ei jõua.
Sain aru, et Taritu staadionil on mõõtmed 60x40 ja kasutate seal tavamõõtmetega väravaid. Tahtsin uurida, et kas teil oleks võimalus kasutada ka väiksemaid väravaid? Juhendi järgi peaks väravate suurus olema vastavuses väljaku suurusega, kuid sellise mõõtmetega väljakule täismõõtmetes väravad päris ei sobi.
Parimate soovidega / Best regards
Kalle Roos
Selline oli jalkaliidu kiri Taritule. Mitte ühtegi viidet selle kohta, et Rõngu soovib kindlasti väikeseid väravaid. Taritul ei olnud mitte vähimatki aimu selle kohta, et Rõngu ei ole nõus suurte väravatega mängima. Kui raske oli Taritu esindaja käest küsida, kas on võimalik lasteväravatega mängida? Taritu ainuke info Rõngult oli see üks "naljakõne".
Räägite koguaeg, et laste ja lasteväravad, aga kui mängite lasteväljakul 6+1 lastejalgpalli, siis peaksidki olema lasteväravad. Kui tahate meestejalgpalli mängida, mängige suurel väljakul ja 11v11.
Üleüldse mida te enam saete siin? Praegu selline seis, et iga l**s kiidab oma v***u. Jalgpalliliit teeb täna oma otsuse ja siis selgub mis edasi saab. Samad sõnad ka Rõngu poistele. Kui te senikaua midagi näppida tahate, siis näppige tilli, aga jalgpalli liit otsustab kōik.
No hard feelings! :)
Kas see on meie viga, et EJL ja Kalle Roos ei suuda infot korrektselt edasi anda? Meie andsime oma soovist teada EJL-le, kes kirjutas Teile mingisugust umbmäärast juttu.
25. september:
Kell 13.03: Rõngu esindaja Tevol Tamm saatis kirja Rahvaliiga koordinaatorile Kalle Roosile ja teatas, et Taritu väravad on punktiga 17.4 vastuolus.
Kell 16.28: Kalle Roos teatas, et saatis Taritu esindajale kirja, kus küsis, et kas on varianti leida väiksemaid väravaid.
Roosi küsimusele vastas Taritu esindaja Peeter-Jaak Ait, et ei, neil pole muid väravaid võtta.
26. september:
Eelmisel õhtul saatis Tamm veel ühe kirja Roosile, kus küsis, et mis saab siis, kui ei ole võimalik? Vastust sellele ei tulnud ja ta võttis päeval Roosile telefonikõne, kust selgus, et Taritul ei ole mingit muud võimalust.
Ait aga tundis õhtul huvi, et kas suured väravad võivad anda põhjust mängu tühistamiseks. Kui jah, siis nad saaksid uurida teisi lähedal asuvaid väljakuid, kus on ehk võimalik mäng ära pidada.
Roos vastas: "Mängu tühistama ei hakata, kuid edaspidiseks võite võimalusel endale lähedal teise väljaku tõesti otsida, kuna 6+1 mängijaga väljakul ja ilma suluseisuta on need väravad tõesti liialt suured."
Rõngu United - Protesti mitte rahuldada, mängutulemus jätta jõusse.
Ja ongi rahu majas, :D
Jalgpalliliidul sellest rahvaliigast siiralt savi. Oma pöördumiste korral pole kordagi sealt abi saanud või vastastele mingit sanktsiooni määratud seoses juhendi rikkumisega, neil ka seal seisukoht, et see on ju kõigest rahvaliiga. Seega oli suht eos teada, et Rõngu saadetakse läbi roosipõõsa uttivisse.
Kirss tordil oleks finaal seal väljakul, metssead tõmbavad vahepeal äkki platsi veelgi koomale.
"Mängu tühistama ei hakata, kuid edaspidiseks võite võimalusel endale lähedal teise väljaku tõesti otsida, kuna 6+1 mängijaga väljakul ja ilma suluseisuta on need väravad tõesti liialt suured."
Otsus oli tõesti ju ammu teada, nagu 3 postitust üles mainitud.
Krt Rõngu mehed...midagi teile! :D
Niipalju kui siit aru olen saanud, siis mingi spets jalaga klemm ladus teile suht samamoodi :D
17.4 Väravate suurus võib olla alates 2 x 5 meetrist kuni normaalmõõtmeteni ja see PEAB olema vastavuses väljaku suurusega.
Selles mängus oli tegemist miinimum mõõtmetega väljakuga ja maksimum mõõtmetega väravad. Kui see ei lähe punkti 17.4 rikkumise alla, siis keegi ehk seletaks, et mis läheb?
Soccernet.ee paneb end Euroopa meistrivõistluste raames proovile Premium liiga vastu! Kellel kuidas läheb?
EM-päevikus avaldavad Soccernet.ee ajakirjanikud turniiri käigus pähe torganud mõtteid.
- Marko Susi | Mis väärtus on suurturniiride parima noormängija tiitlil?
- Laura Jaansen | Ära kohku, aga Hispaania ja Inglismaa mängivad finaalis teist aastat järjest
- Marko Susi | Soeng mängib? Nendel kuttidel küll!
- Laura Jaansen | Mis saanuks, kui pall oleks kandiline?
- Kristjan Remmelkoor | Kes võitsid kaheksandikfinaalide laululahingud?
- Heiti Heli | Toni Kroos on liiga hea, et karjääri lõpetada
- Kristjan Jaak Kangur | On veel maad vanadele meestele!
- Laura Jaansen | Õnneks pole Saksamaa koondise fänn piinlik olla
- Ott Järvela | Viva Ronaldo ja tema pisarad, mis lendavad mesipuu poole!
- Marko Susi | Inglismaa jõuab finaali, aga ainult siis, kui ...
- Kris Ilves | Thomas Häberli on geenius?
- Heiti Heli | Katari palgasõdurid asendusid ehtsate hollandlastega, kes liiguvad vasakule ja paremale
- Ott Järvela | Sorri, Messi, aga Mbappel oli õigus. EM on väga võimas ja tugev!
- Kris Ilves | Max Verstappen võitis juba enne avavilet
- Laura Jaansen | Superstaari-pimestatusest ehk Kas Nicolae Stanciu saab olla parem kui Florian Wirtz?
- Marko Susi | Kas Inglismaa on vutimaailma tippriik?
- Kristjan Remmelkoor | See EM tõestab mulle taas, et 24 koondisega süsteem pole hea
- Marko Susi | Taani kimalasest Belgia punaseni: EM-i kõige ilusamad mänguvormid
- SN Saksamaal | Traagiline, jälk ja jõhkralt aus: sakslased jätsid Katari ja Venemaa kombel linna ilgemale poolele eesriide ette sikutamata
- Laura Jaansen | Poisid-poisid, miks te omaenda Manuel Neuerit ründate?
- SN Saksamaal | Põhjamaise lahkuse lippu kõrgel hoidev Taani nokkis inglaste saamatuse kallal läbi kogu linna
- Kris Ilves | Cristiano Ronaldo, kaua sa jaksad?
- Kristjan Jaak Kangur | Berni imest Beckenbaueri õlleklaasini ja Keisrist kaheksajalg Paulini: sakslaste jalkamuuseum teeb kadedaks
- Kristjan Jaak Kangur | Grusiin vene keelt ei räägi. Aga ukrainlasele teeb erandi!
- Marko Susi | Suarez oleks võinud ka siis kollase saada ju
- Kristjan Jaak Kangur | Inglased on alati kõiges süüdi, aga kas ka vihmasel pühapäeval Glen-sen-kitchenis?
- Kristjan Jaak Kangur | Üllatustevaba EM? Ja mis siis?
- Kristjan Jaak Kangur | Šotlased saatsid iseend juba lauluga koju, sakslastel oli kõigest schön
- Kristjan Jaak Kangur | Aga mis siis, kui Saksamaa suvemuinasjutt sai läbi juba enne EM-i algust?
- Kristjan Jaak Kangur | Düsseldorfis valitseb vaikus enne tormi, aga kõikjale jõudev ruuduline armee on päral
Kes võistlevad? Kellega? Mida oodata? Eelvaated loovad selgust!
- A-grupp: Saksa masinavärk otsib sädet, mustad hobused kappavad tuules
- B-grupp: Hispaania jahib ajaloolist neljandat, valitsev meister ja suurim väikeriik tahavad ka võita
- C-grupp: Inglismaa viimane samm, Taanis muinasloo järg ja Balkani püssirohutünnid
- D-grupp: Kirjade järgi tasub Eesti tuuseldajate ees usaldada kukkesid ja lõvisid. On see nii lihtne?
- E-grupp: Värskem Belgia otsib jätkuvalt õnne, Ukraina mängib kogu Euroopa nimel
- F-grupp: Portugali igiliikureid ootab kolmekordne väljakutse idast
Millega on senised EM-finaalturniirid ajalukku läinud?
- EM 1960 | Esimene EM-tiitli pea kohale tõstnu oli Eesti mees
- EM 1964 | Franco ei pannud seekord kätt ette ja Hispaania triumfeeriski
- EM 1968 | Kull või kiri? Kes vastust teab, see finaali saab!
- EM 1972 | Gerd Müller tuli, nägi ja võitis!
- EM 1976 | Panenka leiutati turniiril, kus mäng kestis alati 120 minutit
- EM 1980 | Turniir tehti uhkemaks ja suuremaks, aga poolfinaalid ei mahtunud ära
- EM 1984 | Platini tegi ühe turniiriga seda, mille jaoks Ronaldol on kulunud neli EM-i
- EM 1988 | Marco van Basteni imevärav ja Hollandi ainuke triumf
- EM 1992 | Skandinaavia võõrustas ja lõi platsi puhtaks kah!
- EM 1996 | Jalgpallilt oodati suurt kojutulekut, aga Saksamaa arvas teisiti
- EM 2000 | Eestit lahutas kaks võitu finaalturniirist, mille suurimaks staariks tõusis Rootsi diskokunn
- EM 2004 | Jabur kompott ehk Läti kvalifitseerus, tippriigid kõrbesid ja Kreeka võitis
- EM 2008 | Torres ja Hispaania tagasid, et kirbutsirkust ei igatsenud taga mitte keegi
- EM 2012 | Eesti napikas ning ainuke edukalt kaitstud EM-tiitel
- EM 2016 | Ronaldo kehastus treeneriks, täitis enda ja rikkus Prantsusmaa unistuse
- EM 2020 | Kõik teed viivad Rooma ehk Itaalia spetsialistid sätestasid, et jalgpallil pole ette nähtud koju naasta