MÄNGUD
UUDISED
EILE
TÄNA
HOMME

Logi sisse

Sotsiaalmeedia kontoga portaali sisenemiseks pead sisestama õige salasõna ja kasutajanime ning nõustuma oma andmete jagamisega Soccernetiga.

Soccerneti kontoga portaali sisenemiseks logi eelnevalt foorumisse sisse ning seejärel kliki portaalis Soccerneti sisselogimisikoonil.

Olles foorumi mobiilivaates, saab portaali tagasi, kerides lehe lõppu ning klikkides "Portaal".

SAUDI ARAABIA
Link kopeeritud

Sarnaselt Katarile keelatakse Saudi Araabias MM-i ajal staadionitel alkoholi tarbimine

Link kopeeritud
Erko Litvjakov pilt
Erko Litvjakov
Erko Litvjakov pilt
Erko Litvjakov

FIFA president Gianni Infantino. Foto: Scanpix / Manu Fernandez / AP Photo

Jalgpallifännidel keelatakse 2034. aasta MM-i ajal staadionitel alkoholi tarbimine, vahendab The Guardian.

FIFA pole alkoholiteemat veel ametlikult kommenteerinud, kuid erinevate allikate sõnul ei tule õlu müümine staadionitel kõne alla. Erinevalt mitmetest teistest rikastest moslemiriikidest on Saudi Araabias alkoholipiirangud endiselt väga ranged.

Kuigi alkohol keelustati riigis 1952. aastal toonase kuninga Ibn Saudi poolt, siis avati jaanuaris esimest korda 72 aasta jooksul pealinnas Riyadhis esimene alkoholipood, kust saavad alkoholi soetada vaid mitte Islami usku olevad diplomaadid rangete reeglite ja kvootide alusel.

Eelmise MM-i korraldajamaal Kataris on samuti läänemaailmaga võrreldes ranged alkoholipiirangud, kuid pealinnas Dohas toimetavad mitmed pubid ning alkoholimüük on kallimates hotellides lubatud.

2022. aasta MM-i ajal survestati FIFA-t lubama õllemüüki ka staadionitele, ent ainult kaks päeva enne turniiri algust kirjutas võimul olev Al-Thani perekond plaani korstnasse.

Kümned tuhanded Budweiseri vaadid eemaldati staadionitelt, mille tõttu pidi FIFA Budweiseri omanikule AB InBevile maksma hüvitist ligikaudu 48,5 miljonit eurot. Ainult alkoholivaba õlut ja karastusjooke müüdi MM-i staadionitel, kuigi õlu tehti kättesaadavaks ühes FIFA fännitsoonis, kus pint Budweiserit maksis 14,5 eurot.

Saudi valitsusel on lähedased suhted FIFA-ga, kes on sõltuv esimese rahalisest toetusest. Riigi naftafirma Aramco maksab nelja-aastase sponsorlepingu raames FIFA-le ligi 390 miljonit eurot ja Saudi Araabia riiklik investeerimisfond on valmis investeerima voogedastusplatvormi Dazn, mis on maksnud FIFA-le ligi 970 miljonit eurot klubide maailmameistrivõistluste ülemaailmsete teleõiguste eest.

Hispaania on Euroopa parim
Mis jääb meelde?
Ühe õnn, teise ebaõnn
Rekordid said löödud!
Vaatamist ja mõtlemist
Tasub vaadata
EM-PÄEVIK

EM-päevikus avaldavad Soccernet.ee ajakirjanikud turniiri käigus pähe torganud mõtteid.

RISTNURK