MÄNGUD
UUDISED
EILE
TÄNA
HOMME

Logi sisse

Sotsiaalmeedia kontoga portaali sisenemiseks pead sisestama õige salasõna ja kasutajanime ning nõustuma oma andmete jagamisega Soccernetiga.

Soccerneti kontoga portaali sisenemiseks logi eelnevalt foorumisse sisse ning seejärel kliki portaalis Soccerneti sisselogimisikoonil.

Olles foorumi mobiilivaates, saab portaali tagasi, kerides lehe lõppu ning klikkides "Portaal".

VÄLISMAA
7 Link kopeeritud

UEFA kavatseb järgida USA profiliigade eeskuju ning tuua turule meediamajasid eirava striimimisteenuse

7 Link kopeeritud
Markus Jõgi, Ott Järvela
Markus Jõgi, Ott Järvela

Foto: UEFA Twitter

Euroopa jalgpalliliidu (UEFA) värskelt ametisse tagasi valitud president Aleksander Ceferin märkis UEFA kongressil peetud kõnes, et organisatsioon plaanib juba lähema poole aasta jooksul tuua turule meediamajasid eirava teleteenuse.

"UEFA lansseerib järgmise kuue kuu jooksul oma OTT (over-the-top) platvormi. Teadvustame, et antud valdkonnas on käimas revolutsioon," märkis Ceferin ja lisas, et nimetatud areng leiab aset hiljuti veebiteenuseid pakkuva Hiina suurfirma Alibaba Groupiga sõlmitud sponsorlepingu raames. "Üheskoos leiutame tulevikku ja ainus piiraja on meie enda kujutlusvõime," sõnas Ceferin.

Over-the-top platvorm tähendab sisuliselt striimimisteenust, kus tarbijal on võimalik sisu osta otse selle tootjalt/omanikult, ilma meediamajade (telejaamad, uudisteportaalid) vahenduseta. Tuntuimad OTT platvormid on ilmselt Netflix ja Amazon Video, ent sarnased mudelid on kasutusel ka profispordis.

Põhja-Ameerika profiliigad (ameerika jalgpalli NFL, korvpalli NBA, jäähoki NHL) pakuvad juba aastaid fännidele võimalust soetada ligipääs kohtumiste ülekannetele ja muule sisule. Seda pääset müüvad nad teenuse jaoks välja arendatud platvormidel ise, telejaamu ja uudisteportaale eirates.

Ceferini sõnum, et UEFA kavatseb OTT platvormi lansseerida kuue kuu jooksul, tähendab loogiliselt võttes, et sügisel algavad võistlused – Meistrite ja Euroopa liiga uus hooaeg – on jalgpallifännidele kättesaadavad ka uuel moel.

Tõsi, uue teenusega ei tohi rikkuda seniste lepingupartnerite, eelkõige teleõigused soetanute põhjendatud ootusi. Ilmselt puudutab UEFA kavandatav teenus esialgu kohtumisi, mida telejaamad ei näita. Näiteks NFL kasutab oma internetipassi müües asukohapõhist geoblokeeringut – kui kohtumist näitab kohalik telekanal, siis seda üle veebi vaadata ei saa, aga kui teleülekannet pole, siis takistusi pole.

"See partnerlus on midagi rohkemat kui lihtsalt sponsorlusleping. See on esimene leping, mis avab uusi horisonte - tehnoloogia tippkeskuse loomist ning ühiseid e-kaubanduse projekte," ütles UEFA president lõpetuseks.

SEOTUD LOOD

SEOTUD LOOD

JALGPALLIPOLIITIKA 1

UEFA presidendiks tagasi valitud Ceferini sõnum Infantinole: FIFA ei saa meist üle sõita

Hispaania on Euroopa parim
Mis jääb meelde?
Ühe õnn, teise ebaõnn
Rekordid said löödud!
Vaatamist ja mõtlemist
Tasub vaadata
EM-PÄEVIK

EM-päevikus avaldavad Soccernet.ee ajakirjanikud turniiri käigus pähe torganud mõtteid.

RISTNURK