Kommentaarid 89
Asjal ikka oma kindel sotsiaalne aspekt (nagu ka Pohlaku respektijad teavad) - jalgpall on ÜKS vahendeid oma staatuse tõstmiseks. Nagu FRA või NED neegrid ja või lihttööliste valged lapsed Liverpoolis, Manchesteris või mujal. Seega on põhjendatud ka, miks sotsiaalselt päritolult kultuurigruppidest (prantsuse alzeerlased/marokolased, hollandi kamerunlased või van Bronckhorsti näitel indoneeslased, Sveitsis, Saksas türklased; Läti ja eeldatavalt ke Eesti puhul venekeelsed) pärit noortel sportlastel on suurem motivatsioon ennast tõestada. Seega ei ole imekspandav, kui "kehvema" rahvusgrupi liikmed moodustavad enamuse mingi spordiala koondises. See on spordipoliitika. Keelepoliitika on midagi muud. Aga hümni võiks kodanik ikka osata.
tahax kysida su kaest : sa ise nagid kuidas ma venelasi solvan... arvan pole nainud..... sina ja hr ,Schwede - Teie elate hoopis teises riigis..... vahet - kes meie rahvuskoondindise eest mangib kas venelased, tchutchmekid voi latlased... mul on siiski arvamus et pole meie euroopas elame.. voi vahemalt mitte 2004`l mul on tunne et seal euroopas millest unistavad meie maade presidendid ja teised lobasuud on 21.s kaes meie aga elame justnagu 11.s ...... mix ntx arno pijpersi kodumaal elavad inimesed kelle kodumaa on surinam? mix keegi ne kohta ei utle : okupandid...... voi mix ei pea hollandi elanikud hispaanlasi okupantide jareltulijatex? a????? nagu lauldaxe : korged on siin maed kuid madal tsivilisatsioon ( Velikije Luki) olla voib koik sellest et meil baltimaadel tsivilisatsioon on ikka madal...... arvan ,jah.... NSVLiit on vist juba ammu selja taha jaand.... koik on ammu labi... on aeg ara unustada .... koike mis oli minevikus..... me koik oleme syydi...... nii meie kui venelased....
kui inimene arvab et ta voib teistest raakida mida ta ise ei tea...... siis ta hind on 0 eek voi 0 EUR.... kahtlemata hr.Scwede on latis kainudki......... siiski ta polnud siin elanud...... kust ta teab koike? olla voib et see on meie point - jalgpalli mangivad venelased- korvpalli - latlased,- tennist - evenkid....
p.s. mind pole solvanud see et neid nimetati venelastex vaid okupantide jareltulijatex....
tahax kysida su kaest : sa ise nagid kuidas ma venelasi solvan... arvan pole nainud..... sina ja hr ,Schwede - Teie elate hoopis teises riigis..... vahet - kes meie rahvuskoondindise eest mangib kas venelased, tchutchmekid voi latlased... mul on siiski arvamus et pole meie euroopas elame.. voi vahemalt mitte 2004`l mul on tunne et seal euroopas millest unistavad meie maade presidendid ja teised lobasuud on 21.s kaes meie aga elame justnagu 11.s ...... mix ntx arno pijpersi kodumaal elavad inimesed kelle kodumaa on surinam? mix keegi ne kohta ei utle : okupandid...... voi mix ei pea hollandi elanikud hispaanlasi okupantide jareltulijatex? a????? nagu lauldaxe : korged on siin maed kuid madal tsivilisatsioon ( Velikije Luki) olla voib koik sellest et meil baltimaadel tsivilisatsioon on ikka madal...... arvan ,jah.... NSVLiit on vist juba ammu selja taha jaand.... koik on ammu labi... on aeg ara unustada .... koike mis oli minevikus..... me koik oleme syydi...... nii meie kui venelased....
kui inimene arvab et ta voib teistest raakida mida ta ise ei tea...... siis ta hind on 0 eek voi 0 EUR.... kahtlemata hr.Scwede on latis kainudki......... siiski ta polnud siin elanud...... kust ta teab koike? olla voib et see on meie point - jalgpalli mangivad venelased- korvpalli - latlased,- tennist - evenkid....
p.s. mind pole solvanud see et neid nimetati venelastex vaid okupantide jareltulijatex....
Mu nimi on Priits voi kuidas see kirjutataxe eesti keeles, Priit,we?
Ma olen rahvuselt serblane voi isegi eestlane... no ema on rahvuselt eestlane isa-serblane. olen ma parit riiast.... elasin omal ajal ka eestis.... koik mida lugesin ma siit ongi....... no.......... ei oska oelda..... nii pehmelt... no..... oudne.... kes andis teile oigust meie mangijaid solvata.... ega teil pole teada olnud et maris verpakovski ema on rahvuselt venelane.. siis paistab et ta on okupantide jareltulija..... voi?
voi olete unustanud et eesti koondise eest mangivad Andrei Stepanov,Slava zahovaiko,Dmitri Ustritski, jpt......
Meile koigile Lati on kodumaa,riik kus meie elame vaadake kuidas nuttis Mihhail Zemlinskis parast mangu Saxamaaga ta oli uhke et ta elab LATIS.... kui teie olete poliiiitik .hr. Schwede siis unustage vutti ara .. jalgpalli on koikide maade mang => jagada - latlane/eestlane/venelane arvan ei ole motet....
Parimate soovidega Lati vabariigi kodanik Priits Randzhelovichs
p.s. voi te mind peate okupandix ka?
Mu nimi on Priits voi kuidas see kirjutataxe eesti keeles, Priit,we?
Ma olen rahvuselt serblane voi isegi eestlane... no ema on rahvuselt eestlane isa-serblane. olen ma parit riiast.... elasin omal ajal ka eestis.... koik mida lugesin ma siit ongi....... no.......... ei oska oelda..... nii pehmelt... no..... oudne.... kes andis teile oigust meie mangijaid solvata.... ega teil pole teada olnud et maris verpakovski ema on rahvuselt venelane.. siis paistab et ta on okupantide jareltulija..... voi?
voi olete unustanud et eesti koondise eest mangivad Andrei Stepanov,Slava zahovaiko,Dmitri Ustritski, jpt......
Meile koigile Lati on kodumaa,riik kus meie elame vaadake kuidas nuttis Mihhail Zemlinskis parast mangu Saxamaaga ta oli uhke et ta elab LATIS.... kui teie olete poliiiitik .hr. Schwede siis unustage vutti ara .. jalgpalli on koikide maade mang => jagada - latlane/eestlane/venelane arvan ei ole motet....
Parimate soovidega Lati vabariigi kodanik Priits Randzhelovichs
p.s. voi te mind peate okupandix ka?
Indrek mine arene kusagil.
Pareiko on muidugi juba karmim värk, kus tüüp oli ilmselt oma kehvas mängus pettunud ja valas oma kibestumust välja. Samas pole siin ka Pijpers süüst puhas, kuna peale väravavahi oli ka kogu kaitseliin väljavahetud.
Juba esimene pilk nendele nimedele ütleb, et 100 % lätlastega ka sel ajal tegu polnud. Siiski, nemad olid kõik Läti Vabariigi kodanikud ja tõid ka kuulsust Läti riigile, esindades Lätit rahvusvahelisetel turniiridel.
Kes oli sakslane, kes leedulane või kes oli venelane rahvuselt, jäägu see siinkohal ka välja selgitamata.
Teiseks uurige oma sugupuud m6ned p6lve tagasi. Paljud teist on "puhtad eestlased"? Enamusel on esivanemad kusagilt v2ljaspoolt tulnud. 75% meist on segaverelised.
Nimi ei riku meest, kui ta on oma nime v22riline!
Suur probleem on see, et ei jätku lätlastes treenereid. Noortega tegutsevad edaspidi inimesed, kes kasutavad ainult vene keelt. Sellel on loomulikult omad mõjud. Ka tulevikus moodustavad rahvuskoondise peamiselt mitte-lätlased. Aga järgmine staar, kellest on veel palju kuulda, Tukumsist pärit Kristaps Blanks on 100% läti poiss.
Ja ka venelased tulid muide siia musta töölisteks: enamus kaevurid ja ehitajad ja muud tehasetöölised.
Läti on jõudnud korvpalliga EM-ile viimased kaks EM-i,jäähokiga ollakse MM-il ja OM-il , jalkaga käidi ära EM-il ! + veel korraldab Läti jäähoki MM-i.
Peaks hoopis rõõmus olema ,et sellised visad ja tublid naabrid elavad Baltikumis.
Meil koondises osalevad venelased vähemalt sündinud siin.
Ja nüüd kirjutan juba mina: Maris Verpakovskis on lätlane muuseas....
Marian Pahars ka (kuigi Valgevenes sündind ja pidi kodakondsuse saamiseks eksami tegema)
Kui LÄTI KODANIKEST VENELASED mängivad hästi jalgpalli - ei näe põhjust, miks nad EI PEAKS koondisesse kuuluma....
Ja muuseas see oleks siis juba tõeline diskrimineerimine, kui koondisesse ei saa ainult sellepärast , et venelane oled...
Muuseas ka Eesti koondises mängib venelasi (Terehhov näiteks ja muidugi Stepanov)
Millega aga ei saaks tõesti nõus olla (selles mõttes nõustun Schwedega) on see, kui hakataks kiirkorras mängijaid välismaalt (ükskõik kas idast või läänest) sisse tooma ja neid kiirkorras kodanikeks ristima....
Ülejäänus pole jalgpallist üldse juttu, ainult mingi tavaline jura nagu tavaliselt.
Eesti koondis on ja jääb eestlastele, mis kohalikud poluvernikud teevad, sellest on mul jumala ükskõik. Tehku oma kodumaata inimeste koondis ja mängigu teiste omasugustega "endiste satelliitide turniiri" vms.
See et teised võtavad tiblad koondisse, ei puutu meisse! Thx
lüütik=Schwede
Misasja?
lüütik on siin loo valmis kirjutanud?
Ma olen vist täiega pime ka ...
Selle asemel, et vihata paratamatust (rahvust ju sündides ei valita), võiks hr. Schwede kirjutada loo sellest, mis EM'ile tõesti musta pleki jättis ja hästi silma jäi - tsirkus, mida portugali meeskond korduvatult platsil korraldas. Tsirkuse all pean ma silmas seda, kui suurepalgalised, noorte jaoks kangelaste staatuse saavutanud jalgpallieeskujud alandavad ennast võidu nimel, manipuleerides kohtunikega, kukkudes lisaks pärisvigadele ka kergetest puudetest, riivetest ja isegi mittemillegist, nagu tabaks neid Püha Vaim. Kõige inetum osa EM'ist oli Portugali osalusega poolfinaali viimane veerandtund, kus põhikoluniks osutus Portugali väravavaht. See on juba järgmine teema aga ma arvan, et lasta karistamatule sellisel suhtumisel vohada mõjub jalgpallile hullemini, kui venelased Läti koondises.
Jõudu Indrekule. Kuna ma sind ei tunne, siis usun sinust ikkagi paimat.
Seda ma nüüd küll ei usu, et Läti mängijad omavahel läti keeles vestlevad. Jätke jamad! Verpakovskis pani ka vene keelt nii ilusa läti aktsiendiga.Kohe näha, et mängides Skontos ja koondises on ta vene keelt pikalt praktiseerinud. Ja panna Kolinko läti keeles rääkima oma rahvuskaaslastest kaitsjatega,no ole vait.
Huvitavad kombed on neil kiluvarastel(sorry) : nende keeles ilmselt s tähti, ei hääldata välja? Kirjutatakse küll, aga ei hääldata.
Kui meenutada pressikonverentsi peale Läti kodust võitu Türgi üle,siis seal muidugi pokasuuhat ei tehtud,mindi kohe vene keele kallale,ilma liigsete s-ideta muidugi.
PS: tänan komplimentide eest (Schwede=lüütik),
aga see pole teps mitte nii. Harva olen nii ausat juttu kirjutanud,kui eelmine lause.
Kuigi Schwedet lugedes tekkis endalgi tuttav tunne,irw, äkki hoopis Schwede viksis minu pealt maha.irw,jälle.
Muide Schwedel on olemas ilusaid varjunimesid,nagu Marjamaa ja veel mõni sarnane. Olen lennatiga nõus. Kolumni autori nimi ei vasta tõesti tema rahvuslikult meelestatud sisule. Aga,nimi, nagu teada, ei riku meest.
Mis puutub pohlakusse, siis võiks see näss omad püüdlused loomaks venelastest eestlased jätta kõrvale, sest esiteks venelane jääb venelaseks olenamata sellest, kui hästi ta teist keelt valdab, mis muidugi ei tähenda, et et ta ei esindaks uhkusega riiki kus ta elab, või vähemalt selle jalgpalli koondist. Ja küll näete, varsti muutub levadia, tvmk ja narva süsteem sama tugevaks ja siis lakkab siinse jalgpalli arengu hüvanguks Flora monopol!!!
Ja sinu paneks delegatsiooni juhiks.
Aga ühe koha pealt on Schwede normaalen kärss ka - ta saab aru, et jalgpall on maailmas number 1 ja apneb vahel eesti mõttetuid korvpallureid paika
kõigile muulastele on respect, kes oskavad eesti keelt.. võtavad siinsed tavad omaks..
ja pealegi see juba vana jutt.. schwede võix millestki muust rääkida.. mitte vanu haavu koguaeg lahti katkuda..
küll nad lähevad, kus nad pääsevad ;)
mina küll ei taha, et Eesti koondis saaks EMile see juures igasugu voskoboinikud ja tsuhkinid jne koondises olevat.. asi polegi nii väga nimes, kui selles, et nad ei oska riigi keelt, nad ei tunne eesti kultuurilisi väärtusi ja ei tunne eesti hinge..
selle pärast mulle ehk meeldibki olla fännitribüünil ja karjuda eestile kaasa, kuna tunned kui kehast läbib mõnus värin, kui raffas karjub omadele täiest kõrist kaasa.. ja kahju on vaadata neid, kes istuvad sellel suurel tribüünil ja kardavad ja tunnevad häbi omadele kaasa karjuda.. ma oleksin ära ütlematta liigutatud, kui üx kordki karjuks suur tribüün fännitribüüni üle.. kahjuks seda nii pea vast ei juhtu..
Mul pole mitte midagi vene rahvusest inimeste vastu Eesti koondises. Head näited on endiselt Andrei Stepanov ja Sergei Terehhov, kes küll venelased, kuid igati eesti meelt ning oskavad ka meie riigikeelt.
Ses suhtes respect Pohlakule ja teistele EJL taasasutajatele, et panid kehtima karmid reeglid antud küsimuses.
Püsima jääb ju ikkagi üks ja põhiline - inimene.
Rääkides eri kultuuridest jms, siis ega kellegilt ei võeta ju õigust tegeleda sellega, millega ta iganes tahab.
Andke nüüd tuld ja sõimake julgelt.
kust krt sa välja loed, et ma integratsiooni pooldaja olen? mina väidan, et see on paratamatus!! ja ma väidan, et on nõme öelda venelastele, kes eestis elava: "meie teiega mängi, te olete venelased". sellega kaotab vaid rahvuskoondis, ega sellepärast venelased eestist ära ei lähe...
Tead sa pista see integratsioon endale p.... !
tänu sellele globaalsele integratsioonile ja globaliseerumisele surevad ükskord (üsna pea) välja sellised väikerahvused nagu eestlased, lätlased jne. Liivlased on juba välja integreeritud, komid, marid, vepsad jm. sugulusrahvad kohe-kohe hääbumas... Islandlased ilmselt jäävad sest nad suht kaugel üksikul saarel tsiviliseeritud ühiskonnast ja integreerunud ja värvunud Euroopast/Ameerikast.
Aga sinusugusele demokraatia ja integratsiooni jms. rahvuse sihipärase hävitamise ilusate transfarentide taha pugevale lollpeale on see ilmselt ükskõik...
Sulle soovitan - võta Sööt, see ON eestikeelne ning parajalt eestimeelne nimi ja kõlaltki on Schwede’ le sarnane.
PS. Ilma teiste inimeste nimede arvustamiseta oli ju normaalne artikkel.
lõpetuseks ütleks, et tänu hr schwede sugustele koosnebki eesti koondis ainult fc flora mängijatest ja teiste klubide andekad (vene päritolu) mängijad ei saa koondist esindada...
Soccernet.ee paneb end Euroopa meistrivõistluste raames proovile Premium liiga vastu! Kellel kuidas läheb?
EM-päevikus avaldavad Soccernet.ee ajakirjanikud turniiri käigus pähe torganud mõtteid.
- Marko Susi | Mis väärtus on suurturniiride parima noormängija tiitlil?
- Laura Jaansen | Ära kohku, aga Hispaania ja Inglismaa mängivad finaalis teist aastat järjest
- Marko Susi | Soeng mängib? Nendel kuttidel küll!
- Laura Jaansen | Mis saanuks, kui pall oleks kandiline?
- Kristjan Remmelkoor | Kes võitsid kaheksandikfinaalide laululahingud?
- Heiti Heli | Toni Kroos on liiga hea, et karjääri lõpetada
- Kristjan Jaak Kangur | On veel maad vanadele meestele!
- Laura Jaansen | Õnneks pole Saksamaa koondise fänn piinlik olla
- Ott Järvela | Viva Ronaldo ja tema pisarad, mis lendavad mesipuu poole!
- Marko Susi | Inglismaa jõuab finaali, aga ainult siis, kui ...
- Kris Ilves | Thomas Häberli on geenius?
- Heiti Heli | Katari palgasõdurid asendusid ehtsate hollandlastega, kes liiguvad vasakule ja paremale
- Ott Järvela | Sorri, Messi, aga Mbappel oli õigus. EM on väga võimas ja tugev!
- Kris Ilves | Max Verstappen võitis juba enne avavilet
- Laura Jaansen | Superstaari-pimestatusest ehk Kas Nicolae Stanciu saab olla parem kui Florian Wirtz?
- Marko Susi | Kas Inglismaa on vutimaailma tippriik?
- Kristjan Remmelkoor | See EM tõestab mulle taas, et 24 koondisega süsteem pole hea
- Marko Susi | Taani kimalasest Belgia punaseni: EM-i kõige ilusamad mänguvormid
- SN Saksamaal | Traagiline, jälk ja jõhkralt aus: sakslased jätsid Katari ja Venemaa kombel linna ilgemale poolele eesriide ette sikutamata
- Laura Jaansen | Poisid-poisid, miks te omaenda Manuel Neuerit ründate?
- SN Saksamaal | Põhjamaise lahkuse lippu kõrgel hoidev Taani nokkis inglaste saamatuse kallal läbi kogu linna
- Kris Ilves | Cristiano Ronaldo, kaua sa jaksad?
- Kristjan Jaak Kangur | Berni imest Beckenbaueri õlleklaasini ja Keisrist kaheksajalg Paulini: sakslaste jalkamuuseum teeb kadedaks
- Kristjan Jaak Kangur | Grusiin vene keelt ei räägi. Aga ukrainlasele teeb erandi!
- Marko Susi | Suarez oleks võinud ka siis kollase saada ju
- Kristjan Jaak Kangur | Inglased on alati kõiges süüdi, aga kas ka vihmasel pühapäeval Glen-sen-kitchenis?
- Kristjan Jaak Kangur | Üllatustevaba EM? Ja mis siis?
- Kristjan Jaak Kangur | Šotlased saatsid iseend juba lauluga koju, sakslastel oli kõigest schön
- Kristjan Jaak Kangur | Aga mis siis, kui Saksamaa suvemuinasjutt sai läbi juba enne EM-i algust?
- Kristjan Jaak Kangur | Düsseldorfis valitseb vaikus enne tormi, aga kõikjale jõudev ruuduline armee on päral
Kes võistlevad? Kellega? Mida oodata? Eelvaated loovad selgust!
- A-grupp: Saksa masinavärk otsib sädet, mustad hobused kappavad tuules
- B-grupp: Hispaania jahib ajaloolist neljandat, valitsev meister ja suurim väikeriik tahavad ka võita
- C-grupp: Inglismaa viimane samm, Taanis muinasloo järg ja Balkani püssirohutünnid
- D-grupp: Kirjade järgi tasub Eesti tuuseldajate ees usaldada kukkesid ja lõvisid. On see nii lihtne?
- E-grupp: Värskem Belgia otsib jätkuvalt õnne, Ukraina mängib kogu Euroopa nimel
- F-grupp: Portugali igiliikureid ootab kolmekordne väljakutse idast
Millega on senised EM-finaalturniirid ajalukku läinud?
- EM 1960 | Esimene EM-tiitli pea kohale tõstnu oli Eesti mees
- EM 1964 | Franco ei pannud seekord kätt ette ja Hispaania triumfeeriski
- EM 1968 | Kull või kiri? Kes vastust teab, see finaali saab!
- EM 1972 | Gerd Müller tuli, nägi ja võitis!
- EM 1976 | Panenka leiutati turniiril, kus mäng kestis alati 120 minutit
- EM 1980 | Turniir tehti uhkemaks ja suuremaks, aga poolfinaalid ei mahtunud ära
- EM 1984 | Platini tegi ühe turniiriga seda, mille jaoks Ronaldol on kulunud neli EM-i
- EM 1988 | Marco van Basteni imevärav ja Hollandi ainuke triumf
- EM 1992 | Skandinaavia võõrustas ja lõi platsi puhtaks kah!
- EM 1996 | Jalgpallilt oodati suurt kojutulekut, aga Saksamaa arvas teisiti
- EM 2000 | Eestit lahutas kaks võitu finaalturniirist, mille suurimaks staariks tõusis Rootsi diskokunn
- EM 2004 | Jabur kompott ehk Läti kvalifitseerus, tippriigid kõrbesid ja Kreeka võitis
- EM 2008 | Torres ja Hispaania tagasid, et kirbutsirkust ei igatsenud taga mitte keegi
- EM 2012 | Eesti napikas ning ainuke edukalt kaitstud EM-tiitel
- EM 2016 | Ronaldo kehastus treeneriks, täitis enda ja rikkus Prantsusmaa unistuse
- EM 2020 | Kõik teed viivad Rooma ehk Itaalia spetsialistid sätestasid, et jalgpallil pole ette nähtud koju naasta